Меню сайту
Block title
Block content Наше опитування
Статистика
|
Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання – основна складова навчально-виховного процесу ( з досвіду роботи Капустинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів) Сьогодні школа, як ніколи, стоїть біля основ формування майбутніх свідомих громадян, відданих патріотів України та освічених особистостей, яким будувати українську державу. Завдання педагогічного колективу – всіма засобами та формами організовувати всебічну роботу з учнями, залучати їх до активної співпраці. Вся система роботи закладу базується на взаємодії вчитель - учень – батьки. В школі розгорнули свої експозиції музейна кімната історії села Капустинці та світлиця української народної вишивки, які створені силами вчителів, батьків та учнів. У світлиці народної вишивки зібрана колекція робіт народних майстринь села різних поколінь: скатертини, рушники, килими, а також старовинні речі - скрині, ліжка, лави. Музейна кімната історії села Капустинці створена для розкриття сторінок історії, її славних людей, досягнення, зберігає колекції стародавніх речей, документів. Окремо в музейній кімнаті відведені куточки для експозиції матеріалів про сторінки голодомору та учасників АТО. Ці музейні кімнати використовуються для проведення виховної роботи з народознавства («Вишиванко, моя вишиванко», «В гостях у тижня», уроків пам’яті), уроків ( 5 клас, вступ до історії Історичні джерела. Архіви), екскурсій для дітей та гостей школи. Учнівське самоврядування – це спосіб організації учнівського колективу, що забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої, систематичної участі у справах школи, класу, до вирішення важливих питань. В закладі діє шкільна республіка «САМ» (Союз Активної Молоді), яка складається з шести міністерств, керівники яких відповідають за певний обсяг робіт: спорт, дозвілля, навчання, відвідування, поведінка, допомога. Їх завдання полягає у спільній роботі з координатором щодо організації різносторонньої роботи. За їх ініціативи проводяться спортивні змагання, готуються вечори відпочинку, організовуються акції: «Доброго ранку, вчителю!», «Доброго ранку, ветеране!», «Меморіал», «Чисте подвір’я», екологічні акції. З питань національно-патріотичної роботи найбільше активісти долучаються до організації волонтерських загонів, адже у школі діє волонтерське об’єднання «Милосердя». Його учасники опікуються Меморіальним комплексом, могилою загиблого визволителя села Капустинці І. Ходикіна, допомогають пристарілим. Діти не лише пораються на городі, саду, носять воду, прибирають дрова, а й дізнаються від старожилів про роки війни, голоду, про діяльність колгоспів та інше. Молодші школярі об’єднані в загони козачат. Восени на велике свято Покрови та День захисника України, на урочистому святі учні першого класу вступають до лав козачат. З метою вивчення рідного краю , його історії , виховання любові до своєї землі , своєї держави школярі здійснюють походи та цікаві поїздки. Учні щорічно відвідують пам’ятний знак юним борцям з фашизмом у селі Потопиха, пам’ятний знак земляку , воїну-афганцю С. Древалю на іменному полі в селі Михайлівка Лебединського району. Під час поїздок діти прибирають територію, кладуть квіти, вшановують пам’ять загиблих і свято зберігають їх імена. Також побували біля пам’ятного знака льотчиці Каті Зеленко в селі Берестівка нашого району. З великим зацікавленням школярі відвідують історичні місця та бувають у різних містах України . Так мали можливість відвідати місто Батурин , Путивль , Полтаву , Харків , Ромни, Суми та столицю - Київ. Під час екскурсії до міста Суми школярі побували на могилі воїна-земляка, учасника АТО Скорописа М.В. Велика увага приділяється пошуково-дослідницькій роботі учнів. Так пошуковий загін «Пошук» працював над проектом по дослідженню бойового шляху 237 стрілкової дивізії , яка визволяла село Капустинці від німецько-фашистських загарбників «Шляхами подвигу і слави». Продовженням цієї роботи стало шефство над могилою воїна-визволителя. Діти постійно навідуються до неї, згрібають листя, підмітають, фарбують огорожу та пам’ятник. Вивчаючи історію села і її жителів цього року учень 9 класу Онопрійча Олексій працював над проектом «Бджільництво та людина. Розвиток бджільництва в селі Капустинці». Ним досліджені династії бджолярів, проведена робота по збору народних рецептів від односельців, досліджені фактори впливу на розвиток цього давнього промислу. Готуючись до конкурсу проектів «Найсильніший, найспритніший в Україні», учні 9-11 класів переглянули безліч цікавої інформації про видатних українських спортсменів. Матеріали були представлені у вигляді усних журналів. Школа спільно з працівниками Будинку культури готує урочисті мітинги до Дня визволення села від фашистських загарбників, до Дня Перемоги. Керуючись Концепцією національно-патріотичного виховання, педагогічний колектив широко реалізовує основні завдання через проведення загальношкільних заходів та заходів для певної вікової групи учнів. В ході роботи використовуються різноманітні форми і методи: зустрічі , круглі столи , години відкритих думок та інше. Класні керівники та класоводи провели: - виховну годину для учнів 5-8 класів «Національна символіка України»; - годину спілкування «Вишиванко моя, вишиванко» (9-11 кл.); - гру-бесіду «Я маленький громадянин» (2-4 кл.); - подорож сторінками усного журналу «Найсильніші, найспритніші в Україні» (9-11 кл.); - літературно-музичну композицію до Дня миру «Ми українці – ми за мир»; - виставку малюнків «Любов до України в нас єдина, в єдності наша сила»; - виховний захід з елементами тренінгу «Вона на світі одна єдина – ненька Україна» ( 10 кл.); - вікторину «Ми – українці». До Дня захисника України для різних вікових груп проведено:
Вшановуючи подвиги захисників незалежності України , видатних постатей, що зробили значний внесок у її розвиток було проведено:
Вшановуючи пам’ять жертв Голодомору, провели мітинг біля пам’ятного знака «Віче пам’яті» та долучилися до акції «Запали свічку пам’яті». З нагоди Дня писемності та мови учні школи взяли участь у загальношкільному заході «Наша мова – калинова», у мітингу з нагоди Дня визволення села від німецько-фашистських загарбників . Шкільна бібліотека активно долучається до національно-патріотичного виховання школярів. Щорічно учні школи проводять підготовку та беруть участь у спартакіаді допризовної молоді, у конкурсі «Козацький гарт» та «Джура».
Кожен народ має свої традиції, історію. У пам’яті людській навіки залишаться найстрашніші роки в історії української нації – роки голодомору. Кажуть, що минуле не належить нікому. Це надбання нинішніх і майбутніх поколінь бо саме їм належить винести з нього всі найсерйозніші уроки, щоб подібні людські трагедії не повторювалися.
Україна єдина! Крим – це Україна
|
Пошук
Гаряча лінія
|